Un meniu… inteligent

Un meniu… inteligent

Ce-i trebuie creierului ca să funcţioneze „în cei mai buni parametrii”? Grăsimi Omega 3, antioxidanţi şi fibre! Există destule alimente care conţin aceste substanţe şi despre care specialiştii spun că pot creşte coeficientul de inteligenţă dacă le consumi regulat.

Iată o scurtă „listă de bucate”:

Avocado – un mic dejun cu avocado şi ouă jumări inseamnă un complex de proteine şi grăsimi de calitate.

Afine pentru IQ –  se spune ca afinele sunt formidabile pentru creier. Conţin fibre şi puţine zaharuri, ceea ce înseamnă un risc aproape nul de creştere a glicemiei.

Ne-am obişnuit, în ultimul timp, să consumăm somon, un aliment bogat în grăsimi Omega 3 şi care are un efect benefic asupra capacităţilor de memorare.

Nu neglijaţi nici… nucile! Poate părea ciudat, dar nucile iţi dau un plus de energie. Sunt, de asemenea, şi bogate în fibre.

Desigur, seminţele de tot felul – de floarea soarelui, de susan etc – sunt cunoscute pentru proteinele, grăsimile şi vitamina E pe care le conţin şi vi le recomandăm pentru proprietăţile lor de a imbunătăţi funcţionarea creierului.

Din meniul vostru „inteligent” ar trebui să mai facă parte cerealele cum ar fi ovăzul, consumat sub diverse forme, legume ca fasolea, considerată o măncare uimitoare datorită conţinutului de fibre, minerale şi proteine, rodiile şi orezul brun.

Nu pretinde nimeni că ar cunoaşte planta care, daca o pui în mâncare, te face automat un al doilea Einstein. Cu toate acestea, o alimentaţie bazată pe fructele şi legumele prezentate mai sus te va face să trăieşti mult mai sănătos şi iţi va stimula inteligenţa, capacitatea de a învăţa şi claritatea gândirii.

Sorin Alexandru Şontea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *