Sinziana Constantinescu: Primul meu interviu

Sinziana Constantinescu: Primul meu interviu

Astazi vreau sa va prezint, prin intermediul unui scurt interviu, o persoana care a avut un mare impact asupra vietii mele. Ceea ce sunt si o parte din ceea ce gandesc se datoreaza si intalnirii cu aceasta persoana. As putea sa o numesc intalnire predestinata. De fapt, chiar asa imi place sa o numesc. As vrea sa v-o prezint pe fosta mea diriginta, doamna Mihaela Inaltu, profesoara de limba si literatura romana, latina si franceza. Nu e nevoie sa spun eu foarte multe, o sa va surprinda prin felul in care gandeste. 

Reporter: Buna ziua, Doamna profesoara! Pentru cititorii ziarului on-line PUSHtimea.ro o sa va pun cateva intrebari. As vrea ca si ei sa inteleaga ce norocoasa am fost ca v-am avut profesor si diriginte. Incepem cu o scurta prezentare?
Profesor M.I.: Nu pot spune exact cine sunt eu, pentru ca de fiecare data, cu fiecare introspectie descopar lucruri nebanuite despre mine.
Cred ca sunt un cumul, un rezultat al gandurilor si al actiunilor mele. Sunt Mihaela Inaltu, profesor de limba si literatura romana la o scoala din mediul rural, insa inainte de toate sunt un om pentru care viata este cea mai mare binecuvantare, iar fiecare zi daruita, un balsam pentru esenta mea sufleteasca. Sunt onorata ca am posibilitatea ca cel mai mult timp din viata mea sa-l pot petrece alaturi de copii, de cei care ne dau energia, forta si curajul de a merge mai departe.
Ma consider o persoana optimista, generoasa si infatigabila.
R: Cand v-ati dat seama ca vreti sa deveniti profesor?
P: Mi-am dat seama ca vreau sa devin profesor in timpul liceului, cand am realizat cat de importanta este educatia pentru noi.
R: Care a fost prima experienta amuzanta la clasa?
P: Au fost multe experiente amuzante, insa prima e legata de comportamentul unui elev foarte emotiv. In urma ascultarii si a notarii la tabla, acesta si-a bagat buretele plin de creta in buzunar.
R: Ce ne puteti spune despre cea mai dificila generatie?
P: Nu cred ca am intalnit o generatie dificila, consider ca cei dificili suntem noi, cei care uitam de multe ori sa tinem pasul cu generatia viitorului.
R: Care a fost cea mai mare realizare ca dascal?
P: Una din marile mele realizari ca dascal o reprezinta faptul ca am reusit sa-i determin pe anumiti elevi sa urmeze licee cu profil uman sau celor cu “aversiuni” declarate fata de disciplina predata de mine sa le schimb perceptia asupra obiectului predat.
R: Cum puteti descrie generatia mea?
P: Generatia actualilor liceeni este una controversata. Cei mai multi sustin ca tinerilor le lipseste aplecarea spre partea spirituala, eu cred insa ca sunt, ca-n orice vreme, valori si nonvalori. Spiritul de gregaritate este intr-adevar foarte puternic, insa sunt si tineri care fac nota discordanta, care se caracterizeaza prin originalitate, ingeniozitate si multe alte calitati.
Desi cei mai multi au o maturitate in gandire, ei prefera sa se comporte ca niste copii. Unora le lipseste dorinta de afirmare, de devenire personala.
R: Ce doriti sa realizati pe viitor cu elevii?
P: Mi-ar placea sa am satisafactia ca am reusit sa pun la baza dezvoltarii personalitatii lor cat mai multe caramizi. Imi doresc sa-i sensibilizez mai mult, sa le cultiv mai mult simtul estetic, etic, sa poata avea o gandire critica, divergenta, intr-un cuvant sa le dezvolt imaginatia creatoare.
R: Care a fost primul vis al copilariei?
P: Nu mai stiu exact, cred ca acela de a intra la un liceu bun. Important este insa ca trebuie sa credem in noi, in ceea ce ne propunem si sa luptam pentru ca visul sa devina realitate.
R: Daca ati putea, ati schimba ceva?
P: Nu as schimba nimic, as lua-o de la capat cu grija sa nu pierd nicio clipa in zadar, fara sa spun , sa ascult sau sa fac ceva frumos.As fi atenta sa nu distrug echilibrul universal cu vreo atitudine ostila sau cu vreun gand negativ.
R: Va multumesc, Doamna profesoara pentru acest interviu. Si va multumesc pentru tot ce ati facut pentru noi.

Sinziana Constantinescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *