PewDiePie vs T-Series: Razboiul cu o miza mai mare decat se vede

PewDiePie vs T-Series: Razboiul cu o miza mai mare decat se vede

        Felix Arvid Ulf Kjellberg, cunoscut sub numele “PewDiePie”, detine de cinci ani canalul de Youtube cu cele mai multe subscribtii (“subscribers”). In momentul actual, el are in jur de 78,300,000 de subcriberi, numar ce creste cu aproape 200,000 pe zi.

        PewDiePie vs T-Series

         De curand insa, pe internet a aparut un nou canal ce trebuie luat in considerare ca fiind o posibila “amenintare la tron”. Este vorba despre canalul indian intitulat “T-Series”. Acesta are in jur de 77,250,000 subscriberi, numar ce creste cu vreo 183,000 pe zi.

         Este important sa stim ca T-Series nu este un canal pe YouTube in adevaratul sens al cuvantului.       T-Series este o corporatie, un studio de productie.

In timp ce PewDiePie produce intr-o zi doua videoclipuri in care joaca ceva sau doar se uita la glumite pe internet (“meme-uri”), T-Series aduce in fiecare zi patru, cinci sau chiar sase videoclipuri facute in modul cel mai profesionist posibil, dintre care in general unul reprezinta un film indian complet, doua-trei reprezinta clipuri muzicale si melodii, iar restul sunt episoade de la nu-stiu-ce serial indian.

Numarul mare de productii conduce la situatia in care majoritatea videoclipurilor pe care le sugereaza YouTube nativilor indieni care sunt pe platforma este produsa de T-Series.

De asemenea, un factor important care vine in sprijinul T-Series este faptul ca acesta are subordonate vreo zece alte canale mari pe YouTube. Acest lucru este important deoarece, astfel,T-Series devine MCN (multi-channel-network) si are acces la unele privilegii in relatie cu YouTube, pe care, de exemplu, PewDiePie nu are cum sa le aiba.

         Sa ne gandim un pic: T-Series este, in principal, un canal de muzica indiana. Muzica reprezinta cel mai usor de vandut bun (toata lumea asculta muzica) si atunci cand este sub forma de videoclipuri este vizualizat in masa si, deci, atrage extrem de usor reclame (scopul unic al YouTube).

         Un alt factor care ajuta T-Series in aceasta lupta il reprezinta si lipsa competitiei locale, deoarece in India nu sunt chiar atat de multe canale pe YouTube mari, dar sunt vreo 225 milioane de indieni ce folosesc YouTube zilnic.             

         Razboiul cu o miza mai mare decat se vede

       Va propun sa facem un pas in spate si sa ne dam seama ca subiectul despre care vorbim nu se rezuma pur si simplu la „un canal de pe locul doi care devine locul unu”. Nu! Este mult mai mult decat atat.

         Sa ne uitam la India in ansamblu, mai exact la razboiul pentru internet de acolo.

In India, din ce in ce mai multi oameni descopera internetul, oferind prilejul unor companii precum Google si Facebook sa se dezvolte intr-un ritm alert. In momentul actual, WhatsApp (Facebook) este cea mai folosita aplicatie de catre indieni. De aceea, YouTube (Google) trebuie sa aduca cumva de partea lor indieni. Acest lucru este mult mai usor daca cel mai popular canal de pe YouTube este unul indian, ce produce muzica, filme, seriale INDIENE.

De aceea, T-Series este mai mult ca probabil sa il depaseasca in ceva timp pe PewDiePie, primind pe gratis reclama ce i se face prin faptul ca e cel mai popular canal. Indienii ce tocmai intra pe internet vor fi atrasi de asta, iar YouTube va capata putere in India.

        Pentru consecintele politice ale intrarii Google si Facebook in India recomand ultimele 11 minute ale videoclipului:

https://www.youtube.com/watch?v=a0UGWdbIm8Y&t=653s

Vladimir Sontea

   

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *